|
Compile error
|
|
Geplaatst op 18-05-2012 12:11
|

Senior

|
|
Beste vrienden,
Net overgeschakeld met onze medieval mod naar CODWAW. Maps zullen dus geport worden van cod2.
Ben nu wat dingen aan het testen voor maps te testen, heb een kleine test map gemaakt, (voor de zekerheid toch even tutorial gevolgd op MB, dus aan de map ligt het zeker niet), maar ik bots op deze error...
Nog geen verstand van CODWAW mapping dus daarom maar een postje in hier. Voorlopig nog niks gevonden over deze error na wat opzoekingswerk.
Dit is de error (nog een deel boven maar niet van belang)
GeSHi: CCalculating ground lighting for static models... Finished in 0 seconds. Light grid sample point file 'C:\Program Files (x86)\Activision\Call of Duty - World at War\raw\maps\mp\mp_test.grid' not found. Vis cache logfile 'C:\Program Files (x86)\Activision\Call of Duty - World at War\raw\maps\mp\mp_test.vclog' not found; using static model origins only. Using 2415 grid points from grid logfile 'C:\Program Files (x86)\Activision\Call of Duty - World at War\raw\maps\mp\mp_test.grid_auto'. Light grid sample point file 'C:\Program Files (x86)\Activision\Call of Duty - World at War\raw\maps\mp\mp_test.grid_not' not found. ---------------------------------------- Calculating light grid... Finished in 0 seconds. ---------------------------------------- Quantizing light grid colors... ---------------------------------------- Encoding light grid... Entire light compile finished in 1 seconds FAILED TO EXECUTE: ../mp_tool allowdupe +set developer 1 +set logfile 2 +set thereisacow 1337 +set com_introplayed 1 +set r_fullscreen 0 +set fs_usedevdir 1 +set ui_autoContinue 1 +set r_reflectionProbeGenerateExit 1 +set sys_smp_allowed 0 +set useFastFile 0 +set r_fullscreen 0 +set com_hunkMegs 512 +set r_reflectionProbeRegenerateAll 1 +set r_zFeather 1 +set r_smp_backend_allowed 1 +set r_reflectionProbeGenerate 1 +devmap mp_test args: -nopause -language english mp_test ******************************************************************************** UNRECOVERABLE ERROR: EXE_ERR_HUNK_ALLOC_FAILED256 Linker will now terminate. ******************************************************************************** ================================================== Linker summary: There were 0 warnings and 1 error. Errors: (!) UNRECOVERABLE ERROR: EXE_ERR_HUNK_ALLOC_FAILED256 Copying C:\Program Files (x86)\Activision\Call of Duty - World at War\mods\HumorModTWO\mod.arena to C:\Users\Laurens\AppData\Local\Activision\CodWaW\mods\HumorModTWO\mod.arena ERROR: Toegang tot het pad C:\Users\Laurens\AppData\Local\Activision\CodWaW\mods\HumorModTWO\mod.arena is geweigerd. Copying C:\Program Files (x86)\Activision\Call of Duty - World at War\mods\mp_HumorModTWO\mp_humormodtwo.iwd to C:\Users\Laurens\AppData\Local\Activision\CodWaW\mods\mp_HumorModTWO\mp_humormodtwo.iwd ERROR: Toegang tot het pad C:\Users\Laurens\AppData\Local\Activision\CodWaW\mods\mp_HumorModTWO\mp_humormodtwo.iwd is geweigerd. Copying C:\Program Files (x86)\Activision\Call of Duty - World at War\mods\mp_HumorModTWO\mod.arena to C:\Users\Laurens\AppData\Local\Activision\CodWaW\mods\mp_HumorModTWO\mod.arena ERROR: Toegang tot het pad C:\Users\Laurens\AppData\Local\Activision\CodWaW\mods\mp_HumorModTWO\mod.arena is geweigerd. Copying C:\Program Files (x86)\Activision\Call of Duty - World at War\mods\mp_usermaps\mp_usermaps.iwd to C:\Users\Laurens\AppData\Local\Activision\CodWaW\mods\mp_usermaps\mp_usermaps.iwd ERROR: Toegang tot het pad C:\Users\Laurens\AppData\Local\Activision\CodWaW\mods\mp_usermaps\mp_usermaps.iwd is geweigerd. Copying C:\Program Files (x86)\Activision\Call of Duty - World at War\mods\usermaps\images.iwd to C:\Users\Laurens\AppData\Local\Activision\CodWaW\mods\usermaps\images.iwd ERROR: Toegang tot het pad C:\Users\Laurens\AppData\Local\Activision\CodWaW\mods\usermaps\images.iwd is geweigerd. Arguments passed to linker: -nopause -language english mp_test ==================================================
UNRECOVERABLE ERROR:
EXE_ERR_HUNK_ALLOC_FAILED256
Dank bij voorbaat
|
| |
| |
|
Geplaatst op 18-05-2012 14:15
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
Hoeveel groot is je virtueel geheugen (pagefile)? Hoe veel RAM is er vrij bij het compilen? Hoe zit het met je ramgebruik tijdens het compilen?
|
| |
| |
|
Geplaatst op 18-05-2012 14:30
|

Senior

|
|
Hmm, ik ben maar een simpele jongen die niet al te veel weet heeft van al jouw begrippen/computertaal.
Deze laptop is nieuw sinds vorig jaar, er staan geen processen aan tijdens het compilen en het is een test map.
Simpel huisje, skybox en de benodigdheden om te kunnen spelen...
Weet niet of dit iets helpt: Processorgebruik schiet tijdens compile van 8% naar 49%, geheugen is 1.83GB in taakbeheer..
|
| |
| |
|
Geplaatst op 18-05-2012 15:18
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
Dat het processorgebruik omhoog schiet is normaal, compilen is een intensief proces. Je ramgebruik kan je zien in het taakbeheer in de 'performance' tab (ben niet zeker hoe deze in een nederlandse windows noemt, maar het is de vierde tab). Onder die grafiekjes staat "Fysiek geheugen" (of iets dergelijks) met 'vrij', 'beschikbaar', enz..
Hoe vol zit je geheugen tijdens het compilen? Als mijn vermoedens kloppen zou dit bomvol moeten zitten net voor je de error krijgt.
De grootte van je virtuele geheugen kan je hier zien:
Start - computer - (bovenaan) systeemeigenschappen - (opzij) geavanceerd - Eerste vakje (performance) klik je op "Eigenschappen" - Advanced tab - (Onderaan) "virtueel geheugen"
|
| |
| |
Geplaatst op 18-05-2012 15:40 | Gewijzigd door Fristi op 18-05-2012 16:41
|

Senior

|
|
Fysiek geheugen:
Totaal: 3884
In cache: 1693
Beschikbaar: 1765
Vrij: 135
Als ik compile, dan veranderen er niet al te grote cijfers. Een verschuiving van 10 cijfers erbij, maar dat is het dan...
Ugh..
EDIT: Ram geheugen is nog 3.75GB van de 4GB vrij, net wel gezien dat er nog maar 9GB van de 120GB vrij is op mijn C schijf. Deze misschien eens opkuisen en opnieuw proberen. Geen idee of dit een oplossing kan zijn.
|
| |
| |
|
Geplaatst op 18-05-2012 19:01
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
Kan niet dat je windows maar een kwart van een gigabyte aan geheugen inneemt. Ben je zeker dat wat je zegt juist is?
|
| |
| |
|
Geplaatst op 18-05-2012 21:12
|

Senior

|
|
Weet niet of je hier iets aan hebt, tweede is dat geen wat ik zei van 3.75GB. Ook geen idee of ik iets juist aan het zeggen ben, zie mijn uitleg tweede post waarom 

|
| |
| |
|
Geplaatst op 19-05-2012 09:07
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
Ga is in task manager naar de tab 'performance' en neem daar een screenshot van, liefst tijdens het compilen (vlak voor je de error krijgt)
|
| |
| |
Geplaatst op 19-05-2012 18:49 | Gewijzigd door Fristi op 19-05-2012 19:47
|

Senior

|
|
EDIT: toch even maar die screens verwijderd, email adres was erop te zien
Je hebt ze toch gezien dus veel zal het niet meer uitmaken.
Had gisteren even mijn error weg tijdens het compilen, nu is hij er terug... C schijf met 20GB opgekuist.
|
| |
| |
Geplaatst op 19-05-2012 19:42 | Gewijzigd door HuRRaCaNe op 19-05-2012 19:50
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
hm, dat ziet er wel oké uit. Nuja... Mijn theorie van "je hebt te veel processen" blijft nog steeds geldig.
96 processen is veel te veel. Ik heb op dit moment erg veel processen open (opera, msn, xfire, foxit reader, truecrypt, jdownloader, touchpad blocker, skydrive, flux) en heb er 67.
We gaan je computer eens wat opschonen zonder dingen te verwijderen. Druk eens windows toets + r en typ msconfig en open het. Hierin zie je een tab "startup"
Wat hier staat zijn alle programma's die moeten opstarten wanneer je computer opstart. Bij zo goed als alle pc's die ik ooit heb vastgehad was 90% van alle programma's die hier stonden overbodig, dus ze vertraagden de boel alleen maar. Neem daar eens een screenshot van met zo veel mogelijk informatie? Vooral "startup item" en "command" (eerste en derde kolom) bevatten nuttige informatie. Ik krijg bijna een hersentumor bij het zien van al die icoontjes rechtsonder in je taakbalk.
|
| |
| |
Geplaatst op 19-05-2012 19:52 | Gewijzigd door Fristi op 19-05-2012 19:54
|

Senior

|
|
U vraagt, wij geven 

EDIT: ik zie net jouw edit over de hersentumor, daarover mag je altijd ook eens iets zeggen 
|
| |
| |
Geplaatst op 19-05-2012 20:06 | Gewijzigd door HuRRaCaNe op 19-05-2012 20:11
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
Dit zou ik uitschakelen als ik jou was.

Wat ik zou doen:
1) Vervang de elantech drivers door de standaard win7 drivers, je hebt geen geavenceerde multitouch maar het scrollen werkt ZOOOOO veel beter en je kan die 'palm tracking' vervangen door een klein programmatje (maar dit is persoonlijke voorkeur, omdat die elantech drivers de grootste brol van de wereld zijn, heb er ook lang mee gewerkt)
2) Vervang avast met microsoft security essentials, avast is de grootste brol van de wereld. Heb begin mei een virus gesubmit bij MS (en later ook symantec via iemand anders) dat tot nog toe onbekend was, avast kent het de dag van vandaag nog niet.
3) Laat alleen de volgende dingen aan staan: 1) drivers en 2) dingen waarvan je zegt "dat heb ik absoluut nodig bij startup" (bij mij zijn dit de programma's onderaan)
4) Die MUI startmenu application ziet me er ook vrij overbodig uit, die mag ook weg.

|
| |
| |
Geplaatst op 19-05-2012 21:37 | Gewijzigd door Fristi op 20-05-2012 20:20
|

Senior

|
|
Bedankt voor de hulp Hurra. Heb alles gewijzigd op van je screens. Het compilen lukt nu gedeeltelijk. Ik post morgen wel een editje, genoeg ermee 'gekloot' voor vandaag.
|
| |