|
Beter FPS in mijn map.
|
|
Geplaatst op 25-07-2012 18:33
|

Junior

|
|
hallo allemaal,
Ik kreeg laatst van iemand te horen dat ik misschien in mijn map de textures '1 lager moet zetten' om een wat betere FPS te krijgen.
Nu is mijn vraag: Moet dat bij render quality in cod radiant, en zo ja: op welke optie is de FPS het beste?
groeten,
Dirktop
|
| |
| |
Geplaatst op 25-07-2012 20:23 | Gewijzigd door HuRRaCaNe op 25-07-2012 20:24
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
De textures van je map "lager zetten" is een van de belachelijkste dingen die ik ooit heb gehoord. Dit kan niet (tenzij je zelf nieuwe textures maakt met een nóg lagere resolutie), en als het wel zou kunnen zou het absoluut belachelijk zijn. Als je slechtere textures wil ga je maar naar het opties scherm in cod en zet je daar je texture quality lager. Als de map de texture kwaliteit bepaalt, waarom zouden we nog een opties-menu nodig hebben?
Als een map voor een relatief lagere fps zorgt en je map is niet erg gedetailleerd heb je veel corrupte brushes. Deze moet je fixen. Anders, als je weet waar je mee bezig bent, moet je je map van portals voorzien. Hoogstwaarschijnlijk, als jij geen zichtbare fps-drops ervaart, spreekt die persoon die je dat vertelde onzin en moet hij zijn PC maar is op orde brengen 
|
| |
| |
|
Geplaatst op 26-07-2012 09:47
|

Junior

|
|
Ok, ik had er nog nooit van gehoord (daarom vroeg ik het even )
En ik ben nu bezig met portals in mijn map te verwerken.
tnx
|
| |
| |
Geplaatst op 26-07-2012 12:51 | Gewijzigd door mitchhubers op 26-07-2012 12:52
|

Actief

|
|
Je zou in delen die je niet ziet caulk van kunnen maken. En verder portal textures kunnen gebruiken. Zodat je pc niet alles tegelijk hoeft te renderen.
Portal tutorial:
http://www.modbas...rtals.html (werkt ook zo in cod1)
 |
| |
| |
|
Geplaatst op 26-07-2012 16:14
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
mitchhubers schreef:
Zodat je pc niet alles tegelijk hoeft te renderen.
Alles tegelijk renderren moet ie sowieso niet Op consoles gaat het zelfs heel ver, waar de wapenmodels erg groot zijn (dit zie je vooral in latere cods) omdat het spel alles achter het wapen niet hoeft te renderren, en dus knijp je alle mogelijke performance uit die rotmachines.
|
| |
| |
|
Geplaatst op 28-07-2012 10:50
|

Junior

|
|
Maar wat je niet ziet caulk maken is toch wel beter? (of begrijp ik je nu verkeerd ;D )?
|
| |
| |
|
Geplaatst op 28-07-2012 10:55
|

Master

|
|
dirktop schreef:
Maar wat je niet ziet caulk maken is toch wel beter? (of begrijp ik je nu verkeerd ;D )?
Als je brushes plaatst, begin je altijd van een caulk brush en geef je dan enkel de zichtbare zijden een texture. (uitgez. water, clip, portal)
Dus je bent idd correct.
"The thing about quotes from the internet is that it's hard to verify their authenticity." - Abraham Lincoln
"The top gets higher the more that you climb" - Ezio Auditore Da Firenze |
| |
| |
|
Geplaatst op 29-07-2012 11:05
|

Junior

|
|
Dit is de eerste grote map waarmee ik bezig ben, er zitten een paar huisjes in waar je in kunt maar ook heel veel buiten, hoe is het dan handig om portals te gebruiken? want ik heb er nog niet heel veel ervaring mee.
Dirktop
|
| |
| |
|
Geplaatst op 29-07-2012 16:47
|

Master

|
|
Het kan geen kwaad om, als je al een ietwat grotere map begint te maken, je veld op te splitsen in delen.
Je hoeft niet ieder huis van portals te voorzien, je kan evengoed je map in 4 delen opsplitsen.
"The thing about quotes from the internet is that it's hard to verify their authenticity." - Abraham Lincoln
"The top gets higher the more that you climb" - Ezio Auditore Da Firenze |
| |
| |
|
Geplaatst op 29-07-2012 18:43
|

Junior

|
|
en dan zo veel mogelijk detail ( of alles!?) of gewoon een paar dingen?
|
| |
| |
|
Geplaatst op 29-07-2012 18:50
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
Alles dat geen structurele functie heeft in de map. Een grote muur in het midden die duidelijk 2 velden splitst? Geen detail (m.a.w. structural). De gevel van een huis? Structural. De gevel van een hutje? Detail. Binnenmuren? Detail. Schilderijen? Detail.
Alleen middelmatig tot grote structurele dingen horen structural brushes te zijn, de rest maak je best detail.
|
| |