Welkom Gast! [Registreer] :: [Login]
Navigatie

Tutorials

Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

18/05/2012 07:35
gewoon bar en bar slecht, door het gebrek aan animo stoppen ook veel modders en mappers, want ze kunnen niet meer doorschuiven naar andere, nieuwere cod's

18/05/2012 07:34
nou ik denk dat mods voor oude cod's ook beetje dood gaat, door het geheel van te veel mods ervoor, animo per mod is gewoon klein, steeds meer mensen spelen liever vanilla, omdat heel veel mods ge

15/05/2012 10:49
Maar er mag misschien wel eens een 'opflakkering' gebeuren.

15/05/2012 10:48
Hmm, ik en Paulus zijn nogal een grote medieval mod aan het maken. Net beslist om die in codWAW ipv cod2 te doen door gebrek animators cod2.

14/05/2012 23:42
Eens een Mb CoD (UO) match doen fzo

Volg ons voor statusupdates en aankondigingen!
Registreer of log in
Om gebruik te maken van de volledige functionaliteit van Modbase moet je ingelogd zijn.
Na registratie kan je reageren, onderwerpen starten, projecten toevoegen en nog veel meer.

Dit is volkomen gratis en duurt hoogstens een minuut.

Registreer gratis

Laatste Actieve Forumonderwerpen
  Onderwerpen AuteurAntwoorden Laatste bericht
Achtergrond geluid herhalen
CoD 2 Mapping & Modding
apocalypse5736 apocalypse573
18-05-2012 17:28
Compile error
CoD:WaW Mapping & Modding
Fristi4 Fristi
18-05-2012 15:40
Textures met geluid als je erop loopt
CoD Mapping & Modding
codmaster0082 codmaster008
18-05-2012 14:21
Terrain Density verhogen
CoD 2 Mapping & Modding
apocalypse57310 HuRRaCaNe
17-05-2012 16:07
.spd file
CoD 4 Algemeen
cod2editor0 cod2editor
17-05-2012 12:19

Onderwerp bekijken
U bent hier: Forum > Hardware > Extra Werkgeheugen toevoegen
 Onderwerp afdrukken
Extra Werkgeheugen toevoegen
Geplaatst op 30-01-2012 15:55
#1  Bericht afdrukken

Master

Donator
Hallo Modbase,
Ik ben de laatste tijd erg veel bezig met het renderen van video's etc.
Ik merk dat mn pc daar bij een redelijk gecompliceerde video er lang over doet.

Momenteel heb ik 2GB werkgeheugen, wat ik erg weinig vind.

Mijn idee dus was om mijn (werk)geheugen uit te breiden.
Alleen ik heb hier altijd heel veel over gehoord. Mensen die zeggen dat het geen nut heeft etc.

Als ik werkgeheugen toevoeg, gaat het renderen en opslaan etc dan sneller? Of moet ik daarvoor meerdere componenten vervangen/updaten.

Aub alleen reageren als je er wat van af weet en niet zomaar iets zeggen.
Ik heb er op mijn stage ook al veel discussies over gehad.

Groet,
Wolph

img191.imageshack.us/img191/2758/sigbig1.png
 Top http://www.youtube.com/user/StudioSoftWolph?featur

Geplaatst op 30-01-2012 16:00 | Gewijzigd door Stijn op 30-01-2012 16:01
#2  Bericht afdrukken

Admin

Renderen betekent dus nood aan rekenkracht. Een snellere CPU/GPU is de enige manier om dit significant sneller te doen verlopen. Natuurlijk heb je ook voldoende geheugen nodig. Kijk eens hoeveel geheugen je verbruikt tijdens het renderen. Als deze niet vol is, dan ligt daar het probleem zeker niet.

Voor de rest laat ik dit onderwerp over aan de expert ter zake: Derix Pfft

Proud Coder & Founder of Modbase

i.imgur.com/X64ol.gif
 Top http://www.modbase.be

Geplaatst op 30-01-2012 17:09
#3  Bericht afdrukken

Admin

Het hangt er vanaf welk programma je gebruikt en ook of het gaat om realtime rendering of niet.
Als je gewoon beelden wil transcoderen heb je eigelijk niet zo heelveel geheugen nodig.
Als het om realtime rendering gaat, zal je meer geheugen moeten hebben omdat je dan meestal "raw" beelmateriaal gebruikt waar dan vaak nog een bewerking op uitgevoerd is.

Je kan vooral hogere snelheden behalen door een betere processor en al zeker als je een nieuwe grafische kaart hebt of iets zoals een nvidia quadro en dan programma's gebruikt die gebruik kunnen maken van van de gpu door bijvoorbeeld CUDA.

Zoek dus naar programma's dat alles uit je hardware kan halen. Als je een quadcore hebt, moet je zien dat het programma de 4 cores kan gebruiken.
Als je een grafische kaart hebt met CUDA ondersteuning (of via opengl), gebruik dan een programma dat daar gebruik kan van maken.

Voorbeelden zijn de nieuwe programma's van Adobe en Autodesk.
 Top modbase.be

Geplaatst op 30-01-2012 17:20
#4  Bericht afdrukken

Moderator

Donator
Over het toevoegen van RAM: Dit is niet de gouden sleutel tot snelheid. Het is alleen traag als je RAM vol zit zodat het programma steeds alles naar je harde schijf moet schrijven (en dan slaagt alles vast, dat merk je wel wanneer dat gebeurt).

Dus, RAM toevoegen gaat absoluut niets veranderen tenzij het alles naar je hdd moest schrijven door gebrek aan RAM.

Geplaatst op 30-01-2012 22:01 | Gewijzigd door Wolph op 30-01-2012 22:03
#5  Bericht afdrukken

Master

Donator
Derix schreef:
Het hangt er vanaf welk programma je gebruikt en ook of het gaat om realtime rendering of niet.
Als je gewoon beelden wil transcoderen heb je eigelijk niet zo heelveel geheugen nodig.
Als het om realtime rendering gaat, zal je meer geheugen moeten hebben omdat je dan meestal "raw" beelmateriaal gebruikt waar dan vaak nog een bewerking op uitgevoerd is.

Je kan vooral hogere snelheden behalen door een betere processor en al zeker als je een nieuwe grafische kaart hebt of iets zoals een nvidia quadro en dan programma's gebruikt die gebruik kunnen maken van van de gpu door bijvoorbeeld CUDA.

Zoek dus naar programma's dat alles uit je hardware kan halen. Als je een quadcore hebt, moet je zien dat het programma de 4 cores kan gebruiken.
Als je een grafische kaart hebt met CUDA ondersteuning (of via opengl), gebruik dan een programma dat daar gebruik kan van maken.

Voorbeelden zijn de nieuwe programma's van Adobe en Autodesk.

Het gaat over Adobe Aftereffects.
En dan doe ik mijn video's opslaan als quicktime (.MOV) bestanden omdat ze anders te groot of het renderen gewoon veel te lang duurt.

Het gaat voor namelijk over projecten met heel veel bewegende deeltjes en 3D bewegingen. Hierdoor is de rendering nog al snel erg lang.

Ik denk inderdaad dat ik dan maar eens op zoek ga naar een betere processor.
Grafische kaart is in mijn ogen goed genoeg en heb op dit moment niet het budget om OOK nog een grafische kaart erbij te kopen. Ik zal het maar even zolang met deze doen (GTX 260).

Bedankt.

HuRRaCaNe schreef:
Over het toevoegen van RAM: Dit is niet de gouden sleutel tot snelheid. Het is alleen traag als je RAM vol zit zodat het programma steeds alles naar je harde schijf moet schrijven (en dan slaagt alles vast, dat merk je wel wanneer dat gebeurt).

Dus, RAM toevoegen gaat absoluut niets veranderen tenzij het alles naar je hdd moest schrijven door gebrek aan RAM.

Ik was inderdaad al enigszins bewust dat dit niet zou helpen voor snelheid maar toch kon ik het niet laten om de vraag even te stellen. Echter de verdere uitleg was niet erg bekend bij me. Bedankt dat je het even voor me uitlegt hebt. Smile

Geplaatst op 30-01-2012 23:17
#6  Bericht afdrukken

Moderator

Donator
Een snellere processor zoeken gaat trouwens ook moeilijk worden. Bij AMD niet zo, die houden hun nieuwe processors goed compatibel met 'oudere' sockets. Intel? Die zie ik nog wel een paar verschillende sockets gebruiken voor processors van dezelfde reeks. Een processor-upgrade betekent dan ook nieuw moederbord en alles dat erbij hoort.

Geplaatst op 31-01-2012 11:35
#7  Bericht afdrukken

Master

Donator
Daar ben ik me van bewust ja. Ik heb de pc zelf opgebouwd. Maar om dan ook nog een nieuwe video kaart te kopen dat gaat mij niet lukken.

Ik kijk wel wat ik doe.

Spring naar forum:

Gelijkaardige onderwerpen
Onderwerpen Forum Antwoorden Laatste bericht
Add extra tijd CoD 2 Mapping & Modding 7 05-02-2012 09:38
plaatje toevoegen. CoD 2 Mapping & Modding 10 31-10-2011 23:48
xmodel prefab toevoegen ? CoD 2 Mapping & Modding 5 29-08-2011 12:16
Killing Spree geluiden toevoegen CoD Mapping & Modding 18 29-04-2011 17:32
Extra->MapOpties bestaat niet Algemene computer hulp 10 04-03-2011 13:44

Naar Boven