Welkom Gast! [Registreer] :: [Login]
Navigatie

Tutorials

Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

20/06/2013 00:21
Je hosting is dan ook het duurst. En zij hebben redelijk wat ruimte nodig voor alle maps/mods/...

17/06/2013 15:03
20€ / maand voor je hosting en domain name? Meestal is een domain name maar 12€ / jaar

17/06/2013 10:25
Ja maar dat is niet eens totale kosten. Je kan dat doneren. Ik ben benieuwd hoeveel die site in totaal kost

17/06/2013 09:19
@Niels: €250/jaar is zo'n 20€/mnd. Dat bestaat dus uit hosting, domein naam en onderhoud. Redelijk normaal voor zo'n site. Met wat geluk haal je de helft terug uit Google Adsense

16/06/2013 16:21
Een map downloaden betekent ook nog niet dat je hem gaat spelen.. 70% is waardeloos

Registreer of log in
Om gebruik te maken van de volledige functionaliteit van Modbase moet je ingelogd zijn.
Na registratie kan je reageren, onderwerpen starten, projecten toevoegen en nog veel meer.

Dit is volkomen gratis en duurt hoogstens een minuut.

Registreer gratis

Laatste Actieve Forumonderwerpen
  Onderwerpen AuteurAntwoorden Laatste bericht
CoDuoMaker wel .prt maar geen .bsp
CoD UO Mapping & Modding
pistolpro1 ground zero
20-06-2013 00:23
Hulp nodig :)
CoD 2 Algemeen
Mumble10 Niels
17-06-2013 12:38
PC bouwen
Algemene computerhulp
Niels7 Niels
14-06-2013 16:42
even iets leuks en een ideetje :)
CoD 2 Algemeen
Mumble6 tgwwilco
13-06-2013 17:45
Heb een idee nondig
Programmeren
nexxion874 nexxion87
13-06-2013 16:08

Onderwerp bekijken
U bent hier: Forum > Algemene vragen > Modbase V3
 Onderwerp afdrukken
Modbase V3
Geplaatst op 22-05-2012 17:50 | Gewijzigd door Fristi op 22-05-2012 17:55
#1  Bericht afdrukken

Senior

Hallo allemaal,

Ik vertel het even hier, omdat in projecten het nogal onoverzichtelijk is.

Naar mijn mening begint Modbase steeds meer en meer stiller en 'dood' te worden. Ik wil niks verkeerd zeggen over deze site, maar een V3 klinkt misschien heel fijn en vernieuwend maar in praktijk lijkt het me nogal overbodig. (Ik ken niks van codes or dergerlijke, dus schiet me niet af op hoe deze site is opgebouwd of wat hij nodig heeft in nieuwe taal)

Volgens mij zou Modbase internationaal moeten gaan. Waarom kan je je dan afvragen? Heel simpel:
Het is al een hele tijd geleden nu sinds dat er een interessant project gedeeld werd hier (Ik denk dat dat de Wild west mod was van Paulus). Nu, het kan goed zijn dat projecten nooit geliefd zijn geweest, maar vragen op het forum beginnen ook steeds zeldzamer te worden. Het blijven 'de anciennes' die nog wat vragen erop stellen, maar veel nieuwe (blijvende) gezichten niet meer gezien.
Een vernieuwde site voor 'enkele' actieve leden lijkt me nogal overbodig.

Om te beginnen zou je deze site compleet engelstalig kunnen maken. Veel werk lijkt me, maar hier zijn genoeg mensen met een goede achtergrond van de engelse taal die Modbase hierbij kunnen helpen om de tutorials te herschrijven. Admins/Moderators hoeven het dan alleen maar even na te lezen voor goedkeuring.
Hier zijn nogal wat mensen die zeer veel weet hebben van Call of Duty, waarom dit niet delen met andere mensen? België/Nederland is maar een klein publiek uiteidenlijk.
Nu, dit bericht lijkt misschien wat drastisch maar je kan er op toch eens over nadenken. Modbase zou een nieuwe start kunnen krijgen, wat me niet zo lijkt met een gewone V3.

Ik wil natuurlijk ook niet zeggen dat een V3 compleet overbodig is, maar ik denk (en volgens mij ook nog andere) dat de focus beter ligt op het engelstalig te maken ipv een nieuwe 'layout'. En hiermee wil ik ook even zeggen dat ik niks fout over deze site wil zeggen, een nieuwe wind kan nooit kwaad.

Deze thread dient als discussie, schiet me niet af Wink

Geplaatst op 22-05-2012 18:00 | Gewijzigd door Stijn op 22-05-2012 18:03
#2  Bericht afdrukken

Admin

Het is inderdaad zo dat er steeds minder activiteit is, maar dit heeft -- zoals je deels reeds zelf aanhaalde -- meerdere redenen.

Een eerste reden is inderdaad het beperkte publiek. We hebben in het verleden al eens geprobeerd om internationaal te gaan, maar dat was niet echt een succes. Een mogelijk reden hiervoor is het gebruik van een subdomein, namelijk en.modbase. We kunnen dit oplossen door een ander domein aan te schaffen, maar dan lijken het twee aparte websites. Een volledig nieuw domein is ook geen goed idee, want dan moeten we een andere naam zoeken (en de huidige naambekendheid wil ik niet weggooien).

Een tweede reden voor een daling van de activiteit is de leeftijd van Call of Duty. Er komen wel jaarlijks nieuwe versies uit, maar het mappen/modden hiervoor wordt vaak onmogelijk. Het zijn dan ook de die-hard Call of Duty 1-4 spelers die misschien nog maps/mods maken.

Dit alles samen: stel 5.000.000 Call of Duty spelers, 40.000 in BE/NL, 5% hiervan maakt maps/mods ==> 2000 Nederlandstalige mappers. Het werkelijk aantal ligt natuurlijk hoger, maar vergelijk eens de 5 miljoen vs. 2000! Modbase zit momenteel echt aan de limiet van het aantal Nederlandstalige mappers/modders. Daarom zijn we ook opzoek naar manieren om ook andere mensen aan te trekken door bv. nieuwe games aan te bieden. De v3 maakt deel uit van dit plan. Vandaar dat de site ook een volledige redesign krijgt om niet meer dit-is-een-call-of-duty-site look te hebben, maar meer algemener te worden.

Hopelijk brengt dit wat verklaring Smile

P.S.: een andere reden voor de v3 is o.a. code-verbetering, want Modbase is opgericht in 2006 toen ik nog een peuter was in de programmeerwereld.

Trotse oprichter en programmeur van Modbase

Afgestudeerd als industrieel ingenieur: informatica.
Student burgerlijk ingenieur: computerwetenschappen.
 Top http://www.modbase.be

Geplaatst op 22-05-2012 18:08
#3  Bericht afdrukken

Master

Stijn schreef:
Het zijn dan ook de die-hard Call of Duty 1-4 spelers die misschien nog maps/mods maken.

Én cod5 niet te vergeten Smile Binnenkort kunnen jullie hier wat leuks verwachten van mij en fristi.
Daarnaast heeft fristi wel een punt dat modbase bijna zo goed als dood is :\

Misschien modbase.net of modbase.co.uk ? Grin

Geplaatst op 23-05-2012 16:11
#4  Bericht afdrukken

Senior

Nieuwe games aanbieden klinkt leuk, maar hebben we hier wel de mensen en de kennis voor?

De bedoeling van je V3 begrijp ik nu, maar in praktijk ligt het toch nog een pak ingewikkelder. En daarmee heb je nog niet zo snel een nieuwe werving over de vloer.
(wat me wel al een beetje sneller lijkt door het engelstalig te maken)

Geplaatst op 23-05-2012 19:33
#5  Bericht afdrukken

Actief

Ik zou de site gewoon Nederlands houden. Ik ben begonnen met mappen omdat ik een Nederlands talige site kon vinden. Als ik deze site niet had gevonden was ik waarschijnlijk nooit begonnen met mappen.
Dus voor beginnende Nederlands mappers is het zeer handig dat er een Nederlands talige website bestaat.

Trance/Techno? http://www.youtub...
Nightcore?http://www.youtub...coreossatb

Geplaatst op 23-05-2012 19:59
#6  Bericht afdrukken

Master

OF je leer EN mappen/modden EN engels...

failure = knowledge, knowledge = succes
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Consciousness, that awful time between naps

Edit Your Posts! Use this: th.modbase.be/forum/edit.png

Voor hulp: PM of Xfire: l4zy123

Geplaatst op 23-05-2012 20:46
#7  Bericht afdrukken

Opgewarmd

kun je niet meerdere talen toevoegen?
zegmaar nederlands / engels ofzo

miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/0/jeffkillsyoutoo.png

Geplaatst op 23-05-2012 20:58
#8  Bericht afdrukken

Actief

LazY schreef:
OF je leer EN mappen/modden EN engels...

Het is inderdaad een optie om Engels te leren en te mappen in Engels, maar toen ik begon was ik nog een complete noob in Engels. En omdat ik geen zin had om eerst mijn Engels bij te spijkeren en dan pas te gaan mappen zocht ik een Nederlands talige website.

Trance/Techno? http://www.youtub...
Nightcore?http://www.youtub...coreossatb

Geplaatst op 23-05-2012 21:15
#9  Bericht afdrukken

Admin

jeffkillsyoutoo schreef:
kun je niet meerdere talen toevoegen?
zegmaar nederlands / engels ofzo

Dat zou sowieso het geval zijn mochten we internationaal gaan. De Nederlandse versie blijft absoluut bestaan.

Geplaatst op 23-05-2012 21:24
#10  Bericht afdrukken

Master

Hello guys,
To give you all a taste of what it would look like if this site was english-only, im trying to write a reply in correct english.

As most of you already know, this is quite hard, especially if you are not a native english speaker. Below is some english that might be written by someone who doesnt know english very well.

Also, removing some of the correct english words make text read very hard and annoyed. This is badder when someone from holland try to writes english, knowing not about much correct english grammer. If I not have english spell controll, tekst wud be even more unreadble. You may still think this is readbaar, but wait untill i start screw up really. Then tekst is not very readbaar anymore and you will have problem under standing what writes.

Zoals hierboven geillustreerd kan een tweetalige site 2 kanten op: de goede en de slechte. Gezien de gemiddelde leeftijd van de vragenstellers acht ik de kans groot dat de slechte-engels mogelijkheid uiteindelijk zal overwinnen. Dit is puur een kwestie van kennis van en ervaring met de engelse taal. Tevens zie ik nog geregeld vragen langskomen waarbij ook het nederlands nog veel te wensen over laat, alle grammaticale foutjes even negerend.

Conclusie: een engelstalige site is misschien leuk, maar het wordt een beetje een 13-in-een-dozijn principe: er zijn al zo veel engelstalige modsites en het nederlands houden van een van die modsites legt de lat voor beginnende modders (vaak jonge mensen met weinig kennis van de engelse taal) een stuk lager.

LMGTFY!

Geplaatst op 23-05-2012 21:26
#11  Bericht afdrukken

Admin

Geen nood IzNoGoD, we hebben nooit officieel gezegd dat we de Engelstalige kant opgaan Wink

Geplaatst op 24-05-2012 13:23
#12  Bericht afdrukken

Master

Ongeacht de site denk ik dat SEO belangrijk is voor de gamers die toch nog eens zouden zoeken naar een forum als dit.
Voor zover ik weet is Stijn geen nieuweling wat SEO betreft, dus dit zal wel vlot lopen.

Ik kijk al uit naar de V3!

"The thing about quotes from the internet is that it's hard to verify their authenticity." - Abraham Lincoln
"The top gets higher the more that you climb" - Ezio Auditore Da Firenze

Geplaatst op 26-05-2012 14:18
#13  Bericht afdrukken

Opgewarmd

Ja, Het blijf moeilijk..
Misschien moet niet alleen de lat gelegd worden op de tutorials, maar ook op de downloads. Zoals map releases wat meer op de voorgrond. Zoals bekende maps van bijv. World at war, als mensen die maps op google zoeken zullen ze ook MB vinden. Misschien een stukje voorpagina.
Alle bekende maps van cod2 bijvoorbeeld ook. De bezoekers vinden ze sneller en dan krijgt MB meer publiek.
Even een ideetje ;p

Groetjes Jeff

miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/0/jeffkillsyoutoo.png

Geplaatst op 28-05-2012 10:59
#14  Bericht afdrukken

Moderator

Dat is ook wel slim ja. Om bv de maps van www.codfiles.com en codutility.com ook op Modbase te zetten.
 Top www.codevilclan.tk
Spring naar forum:

Gelijkaardige onderwerpen
Onderwerpen Forum Antwoorden Laatste bericht
Suggesties Modbase v3 Algemene vragen 8 10-06-2012 15:59
Modbase Chat Lounge 47 15-11-2011 08:29
Modbase werft aan: admin/PR-manager Mededelingen & nieuws 22 03-11-2011 14:16
Nederlandstalige websites zoals modbase Algemene vragen 10 07-03-2011 00:38
Rss feet modbase? Modbase Requests 4 22-10-2010 06:37

Naar Boven

© 2006-2013 Modbase. Alle rechten voorbehouden. Disclaimer & cookies | Gedragscode

Custom coding by Stijn, Image fixing by Derix