Welkom Gast! [Registreer] :: [Login]
Navigatie

Tutorials

Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

09/05/2017 17:06
gezelligheid kent geen tijd Pfft

08/05/2017 13:14
En weer een.

25/04/2017 15:35
Ohoh een bot in het forum

27/03/2017 13:20
We organiseren een cod2 tournooi op 1.0. Meld je team aan op www.myevilclan.tk!

13/03/2017 11:12
jep ^^


Registreer of log in
Om gebruik te maken van de volledige functionaliteit van Modbase moet je ingelogd zijn.
Na registratie kan je reageren, onderwerpen starten, projecten toevoegen en nog veel meer.

Dit is volkomen gratis en duurt hoogstens een minuut.

Registreer gratis

Laatste Actieve Forumonderwerpen
  Onderwerpen AuteurAntwoorden Laatste bericht
How to set Cod Radiant back to default ver...
CoD Mapping & Modding
stefan2441 Niels
09-10-2017 19:02
Fout Grid
Modbase Requests
stefan2443 stefan244
21-09-2017 16:34
Radiant Change layout
Modbase Requests
stefan2440 stefan244
13-09-2017 17:46
Testers Gezocht - .map naar .obj converter
Algemene vragen
CPTwesley2 CPTwesley
24-08-2017 18:37
disable weapons
CoD 2 Mapping & Modding
heks3653 Niels
12-07-2017 13:19


Onderwerp bekijken
U bent hier: Forum > Algemene vragen > Testers Gezocht - .map naar .obj converter
 Onderwerp afdrukken
Testers Gezocht - .map naar .obj converter
Geplaatst op 22-07-2017 07:55
#1  Bericht afdrukken
Avatar van gebruiker

Senior

Posts: 368
Joined: 18.08.08
Ben op het moment bezig met een tooltje die .map files omzet naar .obj files. Ik weet dat GtkRadiant 1.5.0 daar nog een plugin voor had, maar die deed alles met vreemde scaling, geen patch support en alle normals inverted. Dus wat doe je dan? Dan maak je er zelf een tooltje voor.

In-game screenshot van Return to Castle Wolfenstein:
i.imgur.com/8dGAvRw.jpg
Na de .map file daarvan door me tool gegooid te hebben:
i.imgur.com/Rq6gy7u.jpg

En om wat dichter bij onze community te staan, dawnville.map:
i.imgur.com/feF0Pxt.jpg

Long story short:
Ik heb wat hulp nodig met wat testing voor me tooltje. Dingen waar ik vooral naar geÔnteresseerd ben:
- Voor welke .map formats (welke game, welke (gtk)radiant versie) werkt het?
- Werken voor bovengenoemde zowel brushes als patches?
- Zijn er brushes en/of triangles die verkeerd getriangulate worden?
- Zijn er andere vreemde bugs of crashes?

Github repo: (nieuwste .exe is te vinden in de releases tab)
https://github.co...vefrontObj


img823.imageshack.us/img823/8236/cptwesleyvlag.png
 Top
 
Geplaatst op 21-08-2017 13:40
#2  Bericht afdrukken
Avatar van gebruiker

Moderator

Posts: 2389
Joined: 05.08.08
Waarom wil je dat dit word omgezet? Want als je de .map file hebt kan je toch kloten in radiant?

En voor welke spullen ben je benieuwd of het werkt? Heb je al een lijstje ofzo?
 Top www.codevilclan.tk
 
Geplaatst op 24-08-2017 18:37 | Gewijzigd door CPTwesley op 24-08-2017 18:39
#3  Bericht afdrukken
Avatar van gebruiker

Senior

Posts: 368
Joined: 18.08.08
Omdat je .map bestanden vrijwel exclusief alleen kan gebruiken als mappen voor quake engine (en zijtakken) games, maar .obj files een vrij standaard model format is. (Je zou er dus bijvoorbeeld props mee kunnen maken voor wat dan ook, je zou het ook vervolgens weer om kunnen zetten naar .xmodel en gebruiken in cod). Zodat je juist in radiant kan kloten en dan voor meer dingen dan dode games kan gebruiken.

Het was begonnen met een project van universiteit, waarbij we een ray tracer moesten maken en die moest .obj files kunnen inladen en moesten eigen scene maken enzo, maar mijn vaardigheden in Blender zijn vergelijkbaar met wat een aardappel achter een toetsenbord zou kunnen, maar gelukkig waren me radiant vaardigheden nog niet helemaal weg, gebruikte ingebouwde plugin voor een bepaalde gtkradiant versie, maar was best wel ontevreden met resultaat (normals waren allemaal inverted, sizes waren best slecht en model was geflipt over x en z as) en toen ben ik maar begonnen aan mijn eigen programma die het doet en meer radiant versies support en naast brushes ook patches support.

Aan het einde van me post stond klein algemeen lijstje, maar ik heb helaas niet echt veel ideeŽn wat er specifiek getest moet worden (anders had ik het immers zelf al wel gedaan Wink ) en daarnaast leek het me misschien ook wel een leuk tooltje voor mensen hier om gewoon mee te spelen zodat ze eventuele bugs kunnen reporten.


img823.imageshack.us/img823/8236/cptwesleyvlag.png
 Top
Spring naar forum:

Gelijkaardige onderwerpen
Onderwerpen Forum Antwoorden Laatste bericht
32 bit naar 64 bit Algemene computerhulp 6 24-01-2015 15:39
Na compilen map compleet zwart CoD 2 Mapping & Modding 4 10-12-2014 23:03
Nieuwe User rechten tot een map Programmeren 11 11-10-2014 15:27
muziek in map CoD 2 Mapping & Modding 9 11-07-2014 18:14
Grijse map? CoD Mapping & Modding 7 29-01-2014 17:16


Naar Boven

© 2006-2017 Modbase. Alle rechten voorbehouden. Disclaimer & cookies | Gedragscode