|
Textures importeren
|
|
Geplaatst op 06-07-2012 18:20
|

Junior

|
|
Beste modders, ik heb al verschillende mensen gehoort die zijden dat ze cod4/waw/?? textures hadden geimporteerd en gebruikt hadden in cod2
Hoe hebben hun dat gedaan? Want voor mijn map zou ik graag cod4 en waw textures willen gebruiken omdat bijv waw sommige omgeving textures veel mooier heeft gedaan
|
| |
| |
Geplaatst op 06-07-2012 19:17 | Gewijzigd door HuRRaCaNe op 06-07-2012 19:17
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
Neem texture uit waw. Converteer misschien naar juiste bestandsformaat. Gebruik in radiant.
De textures zitten bij de modtools en je kan ze converteren naar een bestandsformaat dat je in een bewerkingsprogramma kan aanpassen. Als je het eenmaal kan bewerken kan je het opslaan onder ander formaat en kan je het converteren naar het juiste formaat voro cod2.
Het is geen rocket science 
|
| |
| |
Geplaatst op 07-07-2012 11:16 | Gewijzigd door cod2editor op 07-07-2012 11:17
|

Junior

|
|
welk formaat gebruikt waw en cod2 dan?
en welk programma kan ik daarvoor gebruiken?
|
| |
| |
|
Geplaatst op 07-07-2012 11:19
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
Waarschijnlijk allebei iwi.
Google "convert iwi to <watdanook>" en "convert <watdanook> to iwi"
|
| |
| |
|
Geplaatst op 07-07-2012 11:39
|

Moderator
.gif)
|
|
COD waw en COD2 gebruiken allebei iwi
|
| |
| |
|
Geplaatst op 07-07-2012 16:30
|

Opgewarmd

|
|
HuRRaCaNe schreef:
howhow.. het is verboden om textures uit een spel te halen en te kopieren naar een ander spel.
|
| |
| |
|
Geplaatst op 07-07-2012 16:33
|

Moderator
.gif)
|
|
Nou en
|
| |
| |
|
Geplaatst op 07-07-2012 18:41
|

Junior

|
|
Squire schreef:
HuRRaCaNe schreef:
howhow.. het is verboden om textures uit een spel te halen en te kopieren naar een ander spel.
spel is van mij, dus ook de textures, dan kan ik ze onderling wel kopieren vind ik
|
| |
| |
|
Geplaatst op 07-07-2012 20:18
|

Opgewarmd

|
|
haha ja, niemand gaat controleren of de textures gekopiert zijn o_O
 |
| |
| |
|
Geplaatst op 07-07-2012 21:06
|

Opgewarmd

|
|
cod2editor schreef:
Squire schreef:
HuRRaCaNe schreef:
spel is van mij, dus ook de textures, dan kan ik ze onderling wel kopieren vind ik
Nee, je hebt een licentie gekocht. Het spel blijft nog steeds van Activision.
De textures zijn dus NIET van jou.
@jeffkillsyoutoo, dus je mag dingen stelen omdat niemand het controleert?
Laten we lekker asociaal gaan leven omdat niemand het controleert!
Anarchie.. yay!
|
| |
| |
|
Geplaatst op 07-07-2012 21:18
|

Opgewarmd

|
|
@squire, Call of Duty heeft besloten modtools en al de zooi er bij te maken, ook om zelf textures te maken en te importeren, het is neiteens stelen, het is bewondering tonen aan de mooie textures die daar zijn gemaakt. Als je Activision of CoD zou contacteren, weet ik zeker dat ze zeggen : Who Da Fuck Cares?!
 |
| |
| |
|
Geplaatst op 07-07-2012 21:31
|

Moderator
.gif)
|
|
Hou het ff on-topic! Het mag eigenlijk niet, staat ook in het I Agree documentje.
Hoe je moet converteren.
-Converteer de image naar .dds
-Plaats deze in de map images(zelf aanmaken waar ook main staat)
-Open Asset Manager, new material bla bla bla staat bij de tutorials
|
| |
| |
|
Geplaatst op 07-07-2012 22:41
|

Opgewarmd

|
|
jeffkillsyoutoo schreef:
@squire, Call of Duty heeft besloten modtools en al de zooi er bij te maken, ook om zelf textures te maken en te importeren, het is neiteens stelen, het is bewondering tonen aan de mooie textures die daar zijn gemaakt. Als je Activision of CoD zou contacteren, weet ik zeker dat ze zeggen : Who Da Fuck Cares?!
daar zeg je het al.. ZELF textures maken. Daar is het voor bedoeld. Zodat je ZELF wat moois kan creëren.
Als je echt bewondering had voor de makers van CoD. Zou je het niet stelen. Ik heb werkelijk nog nooit zo'n slappe smoes gehoord. Mensen stelen toch ook geen auto's omdat ze bewondering hebben voor de bezitter ervan. Infinity ward heeft veel moeite gestoken in die textures, ze zetten niet voor niets in het spel dat je NIKS mag stelen/kopieren. EN DAT HEB JIJ GEACCEPTEERD! Daarnaast is een grappig feit dat als jij een map maakt met de mod tools, deze ook van Activision/infinity ward is.
Kan dit topic gesloten of verwijderd worden? Anders gaat modbase erg achteruit, door nu zelfs illegale praktijken te steunen en uit te leggen hoe het moet. Ik dacht dat dit een kwaliteit's forum was waar EIGEN creativiteit ondersteunt werd i.p.v. dingen te jatten..
|
| |
| |
Geplaatst op 08-07-2012 00:06 | Gewijzigd door usselite op 08-07-2012 00:08
|

Moderator
.gif)
|
|
In het verleden heb ik eens een executable geupload op MB om IWI bestanden naar DDS te converteren. Dit was bedoeld voor CoD2. Vermoedelijk werkt dit ook nog met CoD 4/WaW.
Link: http://www.modbas...-info.html
Heel leuk onderwerp altijd... Als makers voor modificaties zich strikt zouden houden aan het 'niet' gebruiken van andermans content dan zouden er erg weinig mods beschikbaar zijn. Iedere mod maakt wel gebruik van content van een bepaald spel of meerdere. Zelfs de meest simpele audio mods al.
Of je er trots op moet zijn om andermans werk te gebruiken is een tweede vraag natuurlijk. Iemand met een beetje respect voor andermans werk zal de originele auteurs volledige credits geven voor het werk.
|
| |
| |
|
Geplaatst op 08-07-2012 11:55
|

Opgewarmd

|
|
usselite schreef:
Heel leuk onderwerp altijd... Als makers voor modificaties zich strikt zouden houden aan het 'niet' gebruiken van andermans content dan zouden er erg weinig mods beschikbaar zijn. Iedere mod maakt wel gebruik van content van een bepaald spel of meerdere. Zelfs de meest simpele audio mods al.
Dus omdat iedereen het doet, mag het opeens?
Je hebt niet voor niets de EULA geaccepteerd.
|
| |
| |
|
Geplaatst op 08-07-2012 12:27
|

Moderator
.gif)
|
|
Ik zeg niet dat het dan ineens mag. Maar je moet je bedenken als iedereen zich strikt aan de EULA houdt dat de meeste bekende mods dan niet gerealiseerd hadden kunnen worden.
Het beste is natuurlijk als iedereen zijn eigen content maakt...
|
| |
| |
|
Geplaatst op 08-07-2012 13:36
|

Master

|
|
Squire, bedenk je dit eens.
Hoeveel kan je werkelijk zelf maken, zonder enig, ENIG, gebruik van andere dingen gemaakt door andere personen?
Antwoord: niets.
failure = knowledge, knowledge = succes
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Consciousness, that awful time between naps
Edit Your Posts! Use this: 
Voor hulp: PM of Xfire: l4zy123 |
| |
| |
|
Geplaatst op 08-07-2012 13:43
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
Thread gaat sowieso eindigen in een flame war.
Stelen mag niet, andermans assets gebruiken mag niet, etc etc. Geen enkele hoeveelheid "maar dan kunnen de arme kindertjes niets maken " maakt het stelen van assets minder illegaal. Het is perfect mogelijk om alle assets zelf te maken. Als dat niet kan gebruik je dingen die ter beschikking zijn gesteld door de modtools.
Heel simpel.
Bericht van Moderator:Gesloten
|
| |