|
Locatie markeren
|
|
Geplaatst op 19-02-2012 11:17
|

Senior

|
|
Graag zou ik willen om een speler een locatie aan te laten geven waar hij naar toe kijkt. Dat is me gelukt. Alleen nu zou ik graag willen dat op die locatie iets komt te staan (een soort taget tekentje) zodat de speler kan zien welke locatie hij kiest. Het moet wel zo zijn dat dit teken alleen voor die speler zelf zichtbaar is en niet voor de rest.
Het lijkt me dat dit met een hud moet, maar hoe ik dat moet maken zou ik niet weten. Zou iemand me: op weg kunnen helpen? / een voorbeeld kunnen geven? / het antwoord helemaal voor kunnen kauwen en in hapklare brokjes uit spugen?
|
| |
| |
|
Geplaatst op 19-02-2012 12:28
|

Master

|
|
Kzit ff op mijn ipod, dus ik kan enkel hints geven.
Hint 1, alhoewel ik niet weet of dit ook met zoiets werkt, newclienthudelem(speler); zorgt ervoor dat de hud voor enkel de gedefineerde speler zichtbaar is
Hint 2, google een tut over waypoints in huds.
failure = knowledge, knowledge = succes
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Consciousness, that awful time between naps
Edit Your Posts! Use this: 
Voor hulp: PM of Xfire: l4zy123 |
| |
| |
|
Geplaatst op 19-02-2012 14:09
|

Moderator
.gif)
|
|
Waarom spawn je niet gewoon een fx of een model? En als het de speler niet is, hide je het
 |
| |
| |
|
Geplaatst op 19-02-2012 14:18
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
Niels schreef:
Waarom spawn je niet gewoon een fx of een model? En als het de speler niet is, hide je het
Hoe hide je een fx en wat ga je doen als 2 spelers naar het object kijken waarvan één de speler is die het wel kan zien?
Hoe ga je een object in de wereld zichtbaar maken voor één persoon?
|
| |
| |
|
Geplaatst op 19-02-2012 15:15
|

Master

|
|
met een simpele showtoplayer(player hier) call op het model uiteraard :)
voorbeeld vanaf me phone:
Code
obj=spawn("script_model",origin);
obj setmodel(model);
obj showtoplayer(self); // aannemende dat self de player is hier
en dat is alles wat je ongeveer nodig hebt....
let er wel op dat je objects goed delete op kill of disconnect anders loop je zo over de 1024 entities limit heen.
LMGTFY! |
| |
| |
|
Geplaatst op 19-02-2012 15:30
|

Moderator
.gif)
Donator
|
|
Hm. Eigenaardig dat zo'n functie bestaat in cod4.
|
| |
| |
|
Geplaatst op 19-02-2012 17:53
|

Senior

|
|
@LazY Hoe je een hud voor één client moest maken wist ik al. Dat van die waypoints heb ik nu uitgezocht en begrijp ik nu ook een stuk beter, bedankt.
@IzNoGoD Bedankt dat is precies wat ik nodig heb 
Iedereen bedankt voor de hulp.
|
| |
| |
|
Geplaatst op 19-02-2012 20:19
|

Master

|
|
die functie bestaat ook in cod2 en volgens mij kun je hem ook meerdere keren callen op 1 object zodat meer dan 1 speler het voorwerp kan zien 
LMGTFY! |
| |
| |
|
Geplaatst op 20-02-2012 15:02
|

Senior

|
|
Oke chill 
Je moet overigens wel het object eerst hiden anders ziet iedereen hem.
EDIT:
Wat is beter volgens jullie?
Een onzichtbaar object spawnen, dan de hud met waypoint maken en aan het object linken. En dan het object bewegen.
Of de coördinaten in de hud aanpassen?
Het is me niet gelukt om een waypoint aan een object "vast te maken".
|
| |
| |
|
Geplaatst op 20-02-2012 15:36
|

Moderator
.gif)
|
|
Ik snap je niet echt? Wil je die coordinaten van het model weergeven op de radar als objective? Waarom heb je het de hele tijd over hud en waypoints?
 |
| |
| |
|
Geplaatst op 20-02-2012 18:15
|

Senior

|
|
Het gaat mij om de 3d wereld, dat daar iets in komt te staan (of althans dat het lijkt alsof het er in staat) dat de locatie aangeeft waar de speler naar kijkt.
Je maakt van dat nieuwe hud element toch een waypoint?
Codeself.targetIcon = newClientHudElem( self );
self.targetIcon setwaypoint( true );
self.targetIcon.x = iconOrg[0]; // Dit bedoel ik met "de coördinaten in de hud aanpassen". Dus dat je dit de hele tijd aanpast naar de coördinaten van het object.
self.targetIcon.y = iconOrg[1];
self.targetIcon.z = iconOrg[2];
Dus ik vraag me nu af wat het beste is.
Optie 1) Zoals hierboven staat, self.targetIcon.x self.targetIcon.y en self.targetIcon.z zo lang als nodig laten synchroniseren met de coördinaten van het object.
Optie 2) Een onzichtbaar object spawnen., vervolgens de waypoint aan dat object linken zodat de waypoint altijd boven de plek van het onzichtbare object staat. Alleen is het me dus nog niet gelukt om de waypoint aan het onzichtbare object te linken..
|
| |
| |
|
Geplaatst op 20-02-2012 18:40
|

Moderator
.gif)
|
|
Maar wat is een waypoint precies? Als je wilt checken waar iemand kijkt, moet je een bulletrace doen of getEye() gebruiken dacht ik.
Je moet me maar even aanvullen/verbeteren:
-Je checkt waar de speler kijkt.
-Je laat hem op USE ofzo drukken om de positie vast te leggen
-je plaatst een model alleen voor hem zichtbaar.
 |
| |
| |
|
Geplaatst op 21-02-2012 19:26
|

Senior

|
|
Niels schreef:
Maar wat is een waypoint precies? Als je wilt checken waar iemand kijkt, moet je een bulletrace doen of getEye() gebruiken dacht ik.
Je moet me maar even aanvullen/verbeteren:
-Je checkt waar de speler kijkt.
-Je laat hem op USE ofzo drukken om de positie vast te leggen
-je plaatst een model alleen voor hem zichtbaar.
3D waypoints zijn volgens mij gewoon hud elementen die een shader op je hud zo plaatsen zodat het lijkt alsof er op een bepaalde locatie wat staat in de wereld terwijl dit niet zo is.
Het bepalen waar de speler naar toe kijkt is me al gelukt.
Dan word er of een object op die locatie gespawnd of een hud element met waypoint gemaakt zodat het lijkt alsof er wat staat op die locatie.
Dat object of hud element is alleen voor die speler zichtbaar.
|
| |